ZAJTRK ZA USPEŠEN DAN

Dan se začne z zajtrkom, ki ga veliko študentov preskoči, vendar svetovalka za zdravo prehrano, Marjetka Založnik, svetuje: »Zajtrk je najpomembnejši obrok in osnova za cel dan, zato je pomembno, da ga ne preskočite, in da izberete hranljive jedi, ki vam bodo omogočile dalj časa skoncentrirano razmišljanje.«

Živila, ki pozitivno vplivajo na naše telo so:

navadni jogurt, ki ubija bakterije in pospešuje nastajanje protiteles.

– V času prehladov je pomembno, da zaužijete veliko tekočine, kot je voda, limonada, zeliščni čaji. Vročina, ki je ob prehladu ali gripi prisotna, sama po sebi uničuje oziroma slabi viruse.

Vitamin C najdete v peteršilju, papriki, jagodah.

– Pri krepitvi imunskega sistema ne pozabite na ingver, ki je uničevalec gripe, imunski sistem pa krepita tudi česen in čebula.

– Če telesu primanjkuje cinka, ste lahko večkrat prehlajeni, najbogatejši vir cinka so ostrige, pa tudi lubenica.

– Mastna hrana imunski sistem bremeni in zavira aktivnosti celic, ki se borijo proti okužbam. »Omega 3 maščobne kisline, ki se nahajajo v ribjem olju, povečujejo odpornost, olje vsebuje veliko energije, zato je treba količino olja omejiti na čajno žličko dnevno.«

Hrana, lahko tudi pozitivno vpliva na počutje, ob tem pa se sprošča hormon sreče, zato Marjetka Založnik za srečo predlaga:

temna čokolada: z vsaj 70 % vsebnostjo kakavovih zrn pozitivno vpliva na počutje in tudi na fizično zdravje, saj varuje srce, zmanjšuje tveganje za raka na debelem črevesju, izboljšuje delovanje možganov itd.

banane: spodbujajo snovi, ki na nas deluje sproščujoče, zmanjšujejo intenzivnost depresivnih stanj. Banane so poleg tega še bogate z železom.

špinača: vsebuje vitamin B9, ki je ključnega pomena za proizvajanje serotonina, hormona sreče. Špinača je nizkokalorična hrana, ki vsebuje veliko železa, zaradi tega preprečuje anemijo.

ZA MANJ STRESA

Izpitno obdobje je naporno in stresno, zato je v tem času še toliko bolj pomembna pravilna prehrana, ki naj bo sestavljena iz škrobnih živil, zelenjave in sadja. »Ne pozabite na tekočino. Dnevno zaužijte od 1,5 do 2 l tekočine, najbolje vode.« Marjetka Založnik, še svetuje, da v času izpitov uživate hrano, ki povečuje inteligenco, kamor sodi brokoli, paradižnik, rdeča pesa, stročnice, kvinoja itd. Alja Dimic, certificirana prehranska terapevtka, pa dodaja: »Ne pozabite na dnevno uživanje ene pesti oreščkov, najboljši so mandlji, lešniki in indijski oreščki.«

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR