Ko gre za naše šolanje in splošno, ko smo uspešni ali ko naše naloge naraščajo, to pomeni da moramo biti čim bolj produktivni. Pridobivanje rezultatov pomeni, da moramo končati več nalog ali opravkov, za to pa po navadi žrtvujemo prosti čas, odmor in počitek.

Čeprav to lahko privede do kratkoročnih rezultatov, lahko sčasoma povzroči izgorevanje in občutek duševnega izsuševanja. Naša produktivnost se bo sčasoma zmanjševala, ker si nismo vzeli časa, da bi se izklopili in odvali zahtevam telesa.

Utrujenost in izčrpanost sta rezultat, ki pripeljeta do situacije, da naša telesa ne dobivajo dovolj časa za obnovo energije. Če temu dodamo še nekaj preskočenih obrokov, pomeni da ostanemo še brez hranilnih snovi in energije, ki jih nujno potrebuje oseba, ko povečuje produktivnost. To je začarani cikel, s katerim se srečujejo mnogi.

Odmor in počitek: Zakaj si ga ne privoščimo?

Če si ne vzamemo odmora smo manj produktivni. Vendar, če si vzamemo odmor, potem pa imamo občutek, da nismo nič naredili. Kakšna velika dilema.

1. Nimamo časa. Pogosto imamo občutek, da imamo več nalog in obveznosti, kot je dejansko ur v dnevu ali tednu.

2. Kaj bodo drugi mislili o nas? Kakšno mnenje si bodo o nas ustvarili sovrstniki, če ne bomo imeli najboljših ocen ali kaj bodo rekli starš?

3. Menite, da odmori niso potrebni. Veliko ljudi ima občutek, da so odmori neprijetni in izguba čas. Počutijo se neprijetno, saj vedo kaj vse morajo še dokončati.

Ne znate vzeti odmora?

Tudi to je lahko izziv. Kaj je za vas pravzaprav odmor? To da odidete iz sobe in se prenehate učiti ter stopite na svež zrak? Ali sedenje pri mizi in pomikanje po vsebinah na Facebooku ali Instagramu? Če je slednje za vas odmor, dejansko ob tem ne sprostite misli. Vzemite si raje druševno produktiven odmor, ki ga potrebujete.

Kaj se dejansko zgodi, če si ne vzamemo odmora?

  • Učinkovitost se zmanjša.

Raziskave so pokazale, da delo na dolgotrajni nalogi brez prekinitve zmanjšuje učinkovitost. Medtem ko se z rednimi odmori učinkovitost povečuje.

  • Odlaganje nalog (prokrastinacija) se poveča.

Utečen ritem opravljanja nalog, prinaša odličen občutek, vendar ne traja večno. Naši možgani niso namenjeni dolgoročni osredotočenosti, zato so odmori učinkovita rešitev, kako obdržati »voljo« do opravljanja nalog.

Gre za deaktivacijo in ponovno aktivacijo usmerjenosti v naš cilj, zato da ohranimo osredotočenost.

  • Pozornost se zmanjša.

Povprečna stopnja pozornosti odraslega je med 15 in 40 minutami. Stopnja pozornosti se lahko zmanjšuje, v primeru da ne naredimo odmorov.

  • Utrujenost in izgorelost.

Izgorelost je ponavadi zadnja stvar, do katere pride, ko vzdržujemo rutino dela ali učenja, brez da bi si vzeli odmor. Utrujenost in izgorelost sta pokazatelja pomanjkanja energije in izrabljanja telesa. To pripelje do tega, da za opravljanje nalog porabimo več časa ali celo zbolimo. V tem primeru potem nalog niti dokončati ne moremo.

5 nasvetov za boljše odmore, s katerimi boste povečali produktivnost in zadovoljstvo

odmor in pocitek

1. Sledite in omejite čas, ki ste ga porabite za posamezno nalogo.

Ali veste, koliko časa dejansko porabite za posamezne naloge? Raziskave kažejo, da le približno 17 odstotkov ljudi ve, koliko časa traja, od trenutka ko se lotijo naloge, do trenutka, ko je naloga dokončno opravljena. Če se zavedate, koliko časa porabite za posamezno nalogo, boste lahko bolj učinkovito načrtovali delo in tudi redno vzeli odmore.

Preizkusite pomodoro tehniko, pri opravljanju nalog: Pomodoro tehnika

2. Preusmerite svojo misli.

Pogosto je naša največja ovira v odnosu do odmorov. Če mislimo, da odmori ne prinašajo koristi in nam samo kradejo čas, bo odmor za nas predstavljal oviro. Zato obrnimo miselnost in raje glejmo na odmore, kot pozitivne trenutke dneva.

3. Nikoli ne preskočite obroka.

Opravljanje nalog med obroki ali preskakovanje obrokov, je zelo škodljivo za vašo produktivnost.

Preskakovanje obrokov ali opravljanje nalog med obroki le škoduje vašemu zdravju in dolgoročni produktivnosti. Uporabite obroke kot čas, v katerem se lahko sprostite in razmislite o stvareh, ki nismo povezane z nalogami. Nato pa znova zaženite možgane, ko so nahranjeni.

4. Odvrzi izgovore.

“Nimam dovolj časa.” je morda najbolj priljubljen izgovor. Vendar se ga moramo odvaditi. Pomagajte si z izdelavo seznama tistega, kar morate narediti posamezen dan. To vam bo pomagalo, da si zbistrite svoj um. Vendar ne pozabite na seznam vključiti tudi odmore!  Seznam vam bo pomagal do hitrejšega uresničevanja stvari.

5. Razmislite o vadbi.

Kratki popoldanski počitki ali sedenje na kavču, sta odlična načina za sprostitev. Toda raziskava objavljena v Journal of Occupational and Environmental Medicine, je pokazala, da je vključevanje vadbe v vaš dan lahko pomaga pri izboljšanju produktivnosti. Vpišite se v fitnes ali preprosto pojdite na sprehod.

Navedli smo 5 nasvetov, ki se morda res slišijo samoumevni. Vendar se jih ravno zato prepogosto ne upoštevamo. Torej, zavrzite izgovore, ne opravljajte nalog med kosilom. Vzemite si čas in napolnite telo z energijo. Za katerikoli nasvet se že odločite, pomembno je da na novo zaženete možgane in povečate produktivnost.

 

Prirejeno po:
http://www.lifehack.org/639755/why-you-should-do-what-kit-kat-tells-you?ref=content_bottom_related
https://psychcentral.com/news/2011/02/09/taking-breaks-found-to-improve-attention/23329.html

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.