Zgodovina tobaka sega že v čase Krištofa Kolumba, ko so mu v enem od njegovih potovanj ponudili posušene liste takrat še neznane rastline. Domorodci so takratni tobak vstavili v nekakšno cev, jo na eni strani prižgali, na drugi strani pa iz nje vdihovali dim.To pripravo so v takratnih časih uporabljali za zdravljenje, vendar tudi kot pripomoček za omamljanje. Kmalu se je uporaba tobaka razširila po Evropi, kjer so se ne dolgo po tem, na podlagi raziskav o škodljivosti kajenja, pojavili prvi nasprotniki tobačnih izdelkov. Ker je kajenje po svetu postajalo vse bolj razširjeno, je interes v novi modni muhi videla svetovna trgovina. Prav zaradi velikih ekonomskih premikov se je tobačna industrija v 20. stoletju neverjetno razcvetela.

Ciljna populacija?

Mladi. Čim mlajši so, tem več dobička tobačna industrija dobi. To potrjuje tudi citat predstavnika podjetja R.J. Reynolds, ki je kot odgovor na vprašanje kolikšna je starost njihove ciljne populacije odogovril z “They got lips? We want them.”

Oglaševanje?

Neposredno oglaševanje tobačnih izdelkov je bilo nekoč dovoljeno, zdaj pa ni več. Od takrat se je tobačna industrija začela posluževati prikritih načinov oglaševanja, tako imenovanega “posrednega oglaševanja”. Tako lahko vidiš mnogo oglasov na trafikah ali v lokalih, tobačna industrija pa svoje izdelke oglašuje tudi preko filmov.

Ali ste vedeli?

  • Nam vsem znan film Briljantina je bil sponzoriran s strani tobačnega podjetja Phillip Morris.
  • Več kot 50 % trga znamke Marlboro zajema mlade do starosti 17 let. (1979 Philip Morris memo)
  • V Sloveniji vsako leto zaradi kajenja umre več kot 3.000 oseb, ki zaradi kajenja izgubijo v povprečju 16 let življenja. (Helena Koprivnikar, Inštitut za varovanje zdravja RS)

In finančno?

Če na dan porabiš eno škatlico cigaret, ki na primer stanejo 3 evre, porabiš na teden 21 evrov, na mesec 84 evrov, ter na leto 1008 evrov. Pomisli kaj vse bi lahko naredil s tem denarjem.

Vir: O2 za vsakega, Mladinsko združenje Brez izgovora

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR