Kako se lahko na nacionalno preverjanje znanja ali pa na katerikoli drug šolski preizkus psihološko pripravite, da ga ne boste doživljali kot prevelik stres, odgovarja univ. dipl. psihologinja in znanstvena raziskovalka s Primorskega inštituta za naravoslovne in tehnične vede Sanja Temnik.

»Med vami obstajajo velike razlike v osebnostnih predispozicijah, življenjskem stilu in življenjskih pogojih, vendar določeni principi, ki lahko olajšajo in izboljšajo sprotno učno delo ter pripravo na posebej pomembne preizkuse, kot je tudi NPZ, veljajo za večino,« razlaga univ. dipl. psihologinja Temnik.

Psihološka priprava na NPZ – Temnikova vam daje nekaj splošnih napotkov:

  • Osvojite organizacijske spretnosti. Raznovrstnih nalog se lotevajte preudarno, datume preizkusov si zapisujte v beležko, da vas ne bodo presenetili. Oboje vam pomaga pri tem, da ostanete pripravljeni, lažje organizirate svoje dni ter si vzamete dovolj časa za učenje in pripravo. Pomembno je tudi, da imate na dan preizkusa s seboj vse potrebne pripomočke (pisala, računalnik, radirko ipd.).
  • Učite se v okolju, kjer je čim manj motečih elementov. V predvidenem času učenja omejite obiske, ugasnite televizijo, radio, računalnik in mobilni telefon.
  • K učenju pristopite aktivno in ustvarjalno. Pomagajte si z izdelavo osebnih izpiskov, miselnih vzorcev, učnih kartic, rabo vzorčnih preizkusov znanja ipd.
  • Če ste bolj učinkoviti pri samostojnem učenju, se učite sami, če vam bolj odgovarja učenje z vrstnikom ali v manjši skupini, pa se poslužujte tega.
  • K pripravi v širšem smislu spadajo tudi zadostna količina spanja, tako sproti kot neposredno pred preizkusom.
  • Prehranjujte se čim bolj zdravo. Sladke gazirane pijače lahko vplivajo na razpoloženje in vznemirjenost, zato jih zamenjajte za vodo.
  • Bodite v zadovoljivi telesni kondiciji.

Univerzalnega recepta za učenje ni, vsak ima svoje “idealne pogoje” za učenje. Po mnenju univ. dipl. psih. Temnik je ključno, da sami ugotovite, kakšen način učenja vam najbolj ustreza, saj boste tako bolj samostojno prevzemali nadzor nad lastnim učnim procesom. Pogovarjajte se s starši in jim zaupajte, kako doživljate testne situacije in splošne šolske izkušnje (kako se počutite med sošolci, v odnosu do učiteljev, kateri predmeti so vam bolj in kateri manj ljubi). Predpogoj za to je zaupen, topel odnos med vami in starši. V primeru specifičnih težav pri določenih šolskih predmetih, pa tudi morebitnih drugih težav, denimo medvrstniškega nasilja, so starši prvi, ki vam bodo stali ob strani. Dober odnos lahko razumete tudi kot pripravo na čim boljše učne rezultate. Pomembno je, da ste zdravi, zadovoljni in srečni, saj se boste tako v svojem okolju počutili varno, ljubljeno in podprto s strani oseb, ki so vam blizu in so za vas pomembne. Če imate vse to, boste bolj motivirani za spoprijemanje z učnimi izzivi. Na drugi strani pa vam hudi pritiski iz okolja, previsoka pričakovanja in popolno nezanimanje za vas ali anksioznost staršev glede preizkusov znanja ne bodo v pomoč pri izgradnji samozaupanja in sproščenega pristopanja k življenjskim izzivom.

KDO VAM LAHKO POMAGA?

Če ste anksiozni in posebej dovzetni za stres, vam lahko pomagajo pogovori s strokovnjakom in tehnike sproščanja, s katerimi se boste naučili obvladovati svojo tesnobo. Za sprostitev lahko meditirate, saj tako odstranite skrbi in dosežete spokojnost. Poskusite tudi z vizualizacijo, kjer s pomočjo domišljije odstranite negativne misli, sproščate pa se lahko tudi z različnimi dihalnimi vajami, s katerimi boste sprostili napetost in pridobili svežo energijo. Če se spoprijemate s pomembnimi specifikami v pogledu zdravstvenega stanja (bodisi telesnega zdravja in/ali razvoja, duševnega zdravja ali psihološkega razvoja), pa se k pripravam na učni proces in s samim potekom le-tega, individualizirano ukvarja multidisciplinarni tim strokovnjakov.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR