Strokovnjaki stres označujejo kot stanje, ko je organizem pod vplivom posameznih ali dolgotrajnih dražljajev, na katere ni pripravljen. Danes se s stresom spopada tako rekoč vsa naša družba, čeprav starši včasih zmajujejo z glavo, češ, zakaj ste taki, saj vam ni treba misliti na nič drugega kot na šolo.

Pozor, stres!

Raven stresnih hormonov se poveča predvsem pred kritičnimi dogodki v šoli, kot so kontrolne naloge, spraševanja. Organizem se na stres odzove tako psihično kot telesno. Saj poznate občutek pospešenega razbijanja srca, stiskanja v prsih, potenja, drhtenja, posledice neprespanih noči in znake splošnega slabega počutja, ki kažejo na manjšo imunsko pripravljenost organizma. Zaradi stresa ste nervozni, pesimistično naravnani in brezbrižni do drugih. Nemir povzroči, da se med učenjem težje zberete, pa tudi naučeno pozabite mnogo hitreje. Daljša stresna situacija lahko vodi celo v potrtost in depresijo.

Premagajte »šolsko fobijo«

Učitelji vedno bolj pritiskajo na vas, vrstijo se obveznosti, za katere ne veste, če jim boste sploh še lahko kos. Pri slovenščini profesorica sprašuje, zato raje ostanete doma in se tisti čas pripravljate na test iz matematike, popraviti pa morate še negativno iz angleščine. Šola je postala izvor stresa, ki se nato prenaša še na ostala področja in življenje postane skoraj kaotično. Kako izstopiti iz tega začaranega kroga? Poskusite odgovoriti na naslednja vprašanja. 4-krat DA pomeni, da se boste tudi v prihodnosti znali uspešno spoprijemati s stresom.

  • Poznate svoje prednosti?

Če se dobro poznate in zaupate v svoje sposobnosti, boste lažje premagovali težave tudi na svojih šibkejših področjih. V vsakem padcu poskušajte poiskati kaj pozitivnega. Ne razmišljajte v smislu »Nesposoben/na sem«, temveč poiščite prave razloge, zakaj vam ne uspeva. Mogoče ste se premalo učili, ste bili raztreseni, ker ste se ravno prej skregali s starši ipd. Naperite vse svoje sile v nov cilj – uspeh v naslednjem poskusu.

  • Ali ste pripravljeni na pouk?

Če ste se vsaj malo učili, potem z veliko lažjim srcem odidete v šolo. Vsi namreč vemo, kako stresno je, ko učitelj odpre redovalnico in začne iskati svojo novo »žrtev«. Poskušajte se z učitelji dogovoriti, da bodo spraševanja napovedana. Če to ni možno, pa sledite snovi in se poskusite začeti učiti sproti.

  • Znate organizirati svoj čas?

Najbolje, da imate na mizi koledar, v katerega vpisujete vse obveznosti, ki jih morate opraviti. Uporabljajte različne barve in tako razvrstite dogodke po pomembnosti. Zlato pravilo je: vedno najprej dokončajte najpomembnejšo obveznost, šele nato preidite k manj pomembnim.

  • Imate dovolj časa zase?

Ukvarjajte se z dejavnostmi, ki bodo povzročile, da vaše težave odplavajo stran. Izberite kakšen hobi, v katerem resnično uživate. Ne posnemajte vrstnikov – bodi vi! Počutje se vam bo občutno izboljšalo tudi ob druženju s prijatelji, še posebno, ko jim zaupate svoje težave.

Kaj narediti pred testi?

V zadnji minuti ne begajte z očmi po snovi, temveč se poskušajte čim bolj umiriti. Z vdihom pojdite v mislih po telesu navzgor, z izdihom pa odplaknite vse svoje skrbi. Reševanja testa se lotite umirjeno, preletite vprašanja in najprej rešite najlažje naloge. Naj vas ne popade panika, če ima sosed popisano že celo stran, vi pa ste komaj začeli. Umirjenost in sproščenost vam bosta pomagala, da boste lažje rešili tudi težja vprašanja.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR