Priročnik za starše Povej, ki ga je izdal UNICEF Slovenija, govori o štirih vrstah nasilnega obnašanja:

fizično: porivanje, suvanje, brcanje, davljenje

verbalno: zbadanje, posmehovanje, žaljenje (pripombe glede spola, rase ali veroizpovedi, opazke o videzu, telesni teži ali bolezenskih stanjih)

socialno: izključevanje iz aktivnosti, ignoriranje, širjenje laži in opravljanje

psihično: grozeči pogledi, zasledovanje, grožnje

Če prebrskamo po spletnih straneh slovenskih šol, bomo skoraj pri vsaki našli stavek, vsaj deloma podoben: “želimo biti prijazna in varna šola, polna smeha in otroške radovednosti…” Sliši se skoraj pravljično. Na žalost pa je danes slika v naših šolah precej drugačna.

Morda tako silovitih grozodejstev še nismo doživeli ali zasledili, a je na naših šolah kljub temu prisotnega veliko nasilja. Zbadanje, žaljenje, opazke, zbadanje, prerivanje, izsiljevanje so stalnica nekaterih otrok. Ministrstvo za šolstvo je sicer razglasila »nično toleranco do nasilja«, kar pomeni, da je vsakršna oblika nasilja (verbalnega, psihičnega, fizičnega) blaga ali huda obilka prepovedana … v teoriji.

V praksi pa učenci še zmeraj trpijo maltretiranje, ker učitelji tega ne vidijo. Tako se znajdejo v krutem začaranem krogu, saj si niti doma ne upajo priznati kaj se dogaja, ne upajo stopiti k učiteljem sošolci pa se ponavadi v prepire raje ne vključujejo. NAPAKA!

Nasilja ne bi smel nihče in nikdar ignorirati. Če ga sami nismo zmožni preprečiti je nujno stopiti po osebo, ki ima dovolj moči. Žrtve pa morajo najti pogum in jasno povedati kaj se dogaja. V veliko primerih javno priznanje pomaga, saj se na osebo, ki nasilje izvaja postane bolj pozoren. Zatorej poiščite pravo priložnost in stopite do učitelja, svetovalca, pedagoga, starša in POVEJTE.

To pa velja tudi za vse, ki ste bili priča kakršni koli obliki nasilja. Glede tega so šole začele vestno izvajati programe vrstniške mediacije. Vrstniška mediacija pravimo temu, da sošolci ali prijatelji pomagamo tistim, ki so se skregali, da se z njimi pogovarjamo. Vsak lahko pove, kaj se mu je zgodilo, kako se počuti, zakaj je jezen ali žalosten in kaj si želi.

Vključitev obvladovanja konfliktov z mediacijo in njegovo prakticiranje pripravljata učence na življenje v družbi, zmanjšujeta napetost in sta način za normalizacijo medčloveških odnosov; sta hkrati sestavni del psihološke podpore pedagoški praksi v šoli.

Cilji:

• Usposobiti mladostnike za samostojno vodenje mediacijskega procesa

• Naučiti udeležence razumevanja, obvladovanja ter mirnega in konstruktivnega reševanja konfliktnih položajev

• Naučiti udeležence temeljnih tehnik ter prepoznavanja neverbalne in verbalne komunikacije

• Naučiti udeležence temeljnih strategij, tehnik in postopka mediacije

• Naučiti udeležence temeljnih znanj in socialnih veščin s področja splošnih medčloveških in družinskih odnosov ter razmerij

Če želimo korakati po poti, ki vodi k srečnemu koncu, mirenemu izobraževanju in vsem idealom in vrednotam, ki so nam drage moramo se obrniti v pravo smer in vztrajno korakati, čeprav z malimi koraki.

Če zmorem jaz, zmoreš tudi ti, zmoremo mi vsi!

Vir: www.unicef.si

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR