A zaradi dolge poti, ki jo ta živila prepotujejo in zaradi različnih ravnanj po obiranju, jih vseeno uživajte kot začimbo, pravi Anja Pristavec. Predstavljamo 15 eksotičnih vrst: kaj koristnega vsebujejo in kako jih uporabljati.

Opuncija

Opuncija
Opuncija

Vsebuje veliko magnezija. Temno obarvane plodove olupite in v rezinah dodajte sadnim solatam, kosmičem, marmeladam.

Papaja

Papaja
Papaja

Bogata je z vitaminom C, beta karotenom in antioksidanti. Izberite lisasto rumen sadež in ga olupljenega dodajte sadni solati ali sladici, ki jo pripravite iz 250 ml jogurta in čajne žličke medu.

Longan

Longan
Longan

Vsebuje visoko vrednost vitamina C (100 g sadeža domnevno vsebuje 140 % priporočenega dnevnega vnosa). Rumeno-rjavim ali rdeče-rjavim sadežem strite lupino in vsebino uživajte kot prigrizek ali dodatek sadni solati.

Karambola

Karambola
Karambola

Bogata je z vitaminom C in vlakninami. Uživa se lahko celoten plod.

Banana za kuhanje (platain banane)

Platain banane
Platain banane

Vsebujejo veliko vitaminov A in C ter kalija. Uživa se lahko celoten plod.

Kiwano

Kiwano
Kiwano

Imenujejo ga tudi afriška bička. Prerežite sadež po sredini in izdolbite zeleno vsebino skupaj z jedrci. Lahko dodate tudi limono in smetano. Vsebuje vitamina A in C,  antioksidante, cink.

Kumkvat

Kumkvat
Kumkvat

Dobro opranega in narezanega na koščke jejte z lupino vred kot prilogo jedem z žara in pečenemu mesu ali kot dodatek kompotom in marmeladam. Vsebuje veliko kalcija.

Pitaja

Pitaja
Pitaja

Imenovana tudi “dragon fruit”. Surov sadež pojejte z žlico ali ga iztisnite iz lupine. Pazite, da ne zaužijete roza lupine, saj vas bo po njej močno bolel želodec. Bogata je z vitamini C, B1, B2, B3 in minerali: železo, kalcij, fosfor.

Ingver

Ingver
Ingver

Zjutraj ga naribajte v kozarec tople vode, dodajte limono in popijte. Vsebuje gingerol, ki deluje protivnetno in antioksidativno.

Tamarilo

Tamarilo
Tamarilo

Bogat je z vlakninami, citronsko kislino, vitaminom A, B-kompleksom in kalijem. Olupljenega lahko uživate surovega, kuhanega ali pečenega. Uporablja se kot priloga mesnim in ribjim jedem.

Marakuja

Marakuja
Marakuja

Je vir vitaminov A in C. Uživajte surovo meso – užitne so tudi pečke; lahko pa ga dodate tudi različnim sladicam.

Liči

Liči
Liči

Vsebuje veliko vitamina C, kalija in vlaknin. Odstranite krhko lupino in uživajte surovega. Posušenega lahko uporabljate namesto sladkorja pri pripravi čaja.

Kokosov oreh

Kokos
Kokos

Ima visoko vrednost antioksidantov. V najmehkejše oko zapičite žebelj, počakajte, da steče ven kokosovo mleko in po orehu narahlo udarite s kladivom po črtah. Uživajte belo sredico, ki se nahaja znotraj lupine in jo postrgajte. Svež kokosov oreh lahko uživate kot prigrizek ali dodatek sadnim solatam.

Pomelo

Pomelo
Pomelo

Dobro operite in olupite (lupi se lažje kot pomaranča). Pojejte koščke, dodajte solatam ali ožemite. Vsebuje veliko vitamina C, vitamine skupine B, kalij, železo, fosfor, folno kislino in magnezij.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR