Za zajtrk kosmiči in sveže sadje

»Za zajtrk so primerni kosmiči ali musliji, vendar moramo paziti, da nimajo dodanega sladkorja in da vsebujejo čim več vlaknin. Za spomin in zbranost je dober tudi ržen, ajdov, koruzni, pirin ali polnozrnat kruh, pa tudi ajdova kaša ali zdrob, ki jih lahko obogatimo s suhim ali svežim sadjem, semeni ali oreščki. Če obroku dodamo še beljakovinsko živilo, se ugodni učinek pri reševanju problemskih nalog še poveča, izboljša se tudi razpoloženje in počutje,« meni Matej Gregorič, raziskovalec na Inštitutu za varovanje zdravja Republike Slovenije.

HTML Code here

Želodček zakruli petkrat na dan

Za zdravje, boljši učni uspeh, dobro počutje, vzdrževanje primerne telesne teže in s tem privlačen videz moraš zaužiti vsaj štiri manjše, a hranilno bogate, obroke na dan. Hranilno bogata so tista živila, ki ti dajo dovolj energije, vitaminov in mineralov. Pica in burek vsekakor nista dobra rešitev, saj potešita lakoto in potrebo po določenem okusu, ne vsebujeta pa hranil, ki jih potrebujejo tvoji možgani. Nasprotno – ker sta težko prebavljiva, bodo ure matematike ali katerega drugega nepriljubljenega predmeta še daljše in bolj naporne.

Dobro se boste počutili, če boste pred poukom zaužili z vlakninami bogat zajtrk, v času pouka količinsko manjši, a čim bolj kakovosten obrok, po pouku pa še kosilo. Ker se učenje in naloge dostikrat zavlečejo pozno v večer, si lahko privoščite tudi večerjo, vendar ne prepozno, da prebava in presnova ne bosta motili tvojega nočnega počitka, ki je prav tako pomemben.

Topel obrok v šoli

V srednjih šolah so že uvedli topel obrok. »Ta daje dijakom možnost zdrave izbire – obroka, ki je po sestavi čim bolj kakovosten. Preskrbljenost z raznovrstnimi hranili izboljša pozornost, učne ter psihosocialne zmožnosti,« je prepričan Gregorič. Topel obrok v šoli pokrije tretjino dnevnih potreb, priporočljivo pa ga je zaužiti šele v drugi polovici dopoldanskega pouka. Sendvič z vročim čajem oziroma burek ali pica niso topel obrok. Ta mora po navodilih Ministrstva za zdravje vključevati kakovostna živila in dovolj zelenjave, tako da dijaki zaužijejo ustrezno razmerje in količino posameznih hranil. Če pa se pouk zavleče in želodček zakruli še pred kosilom, je vseeno dobra rešitev tudi sendvič v kombinaciji s sadjem ali zelenjavo in mlečnim napitkom.

Namesto sladkanih pijač je boljša voda

V večini srednjih šol in gimnazij so na voljo tudi topli napitki, sladkane aromatizirane pijače ter sladki in slani prigrizki iz avtomatov. »Sladke aromatizirane pijače (»soft drinks«) so praviloma proizvedene na podlagi umetnih barvil in sadne arome ter dodanega sladkorja ali umetnih sladil, zato njihovo uporabo odsvetujemo. Poleg tega je uživanje sladkih pijač povezano s povečanim tveganjem za razvoj debelosti in diabetesa tipa II,« pravi Matej Gregorič, ki odsvetuje tudi sadne pijače, ki vsebujejo manjši delež sadja in dodani sladkor, pa tudi pijače, ki vsebujejo kofein (kole, kava, pravi čaj, energijski napitki). »Najprimernejše pijače pri obrokih in med njimi so zlasti pitna voda, mineralna voda, nesladkani čaji in naravni sadni ali zelenjavni sokovi brez dodanega sladkorja, po potrebi razredčeni z vodo,« še dodaja.

Kako kažejo raziskave prehranjevanja?

Med dekleti starimi od 15 do 16 let je čezmerno prehranjenih 15,4 %, predebelih pa 3,8 %. Med fanti iste starosti pa je čezmerno prehranjenih 17,1 %, debelih pa 6,2 % (Vir: Pediatrična klinika – Avbelj M. in sod., 2005). Zavedati se morate, da ste to, kar jeste. Vse kar zaužijete, gre v vašo kri, v mišice in se odraža tudi na koži. Zdrava prehrana, gibanje na svežem zraku in dobro odmerjen spanec so ključ do zadovoljstva. Kaj je lepšega kot v ogledalu uzreti zadovoljnega človeka in ugotoviti, da si to ti.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR